Na początku rolę Johna Matrixa miał zagrać Vernon Wells. Scenarzysta Jeph Loeb pierwotnie napisał scenariusz z zamiarem obsadzenia Gene'a Simmonsa. Kandydatem był także Nick Nolte.
John McTiernan dostał propozycję nakręcenia filmu, ale ją odrzucił.
Reżyser Mark L. Lester początkowo chciał obsadzić Raula Julię w roli Ariusa.
Gdy John Matrix wybiega z domku, podnosi z ziemi karabin. Gdy zaczyna strzelać - trzyma go w prawym ręku, a gdy kamera zmienia ujęcie - w lewym.
Gdy Matrix łapie swojego przeciwnika, który uciekał przed nim żółtym Porshe, ukazana jest scena, w której samochód zalicza dość mocne dachowanie. Arnie po krótkiej walce zrzuca uciekiniera ze skarpy, wraca do samochodu i przewraca go na koła. W następnych ujęciach filmu widzimy, że samochód jest prawie niedraśnięty
Po pościgu za Sullym żółte Porsche jest totalnie zniszczone z lewej strony lecz, kiedy jedzie z powrotem jest całe.
W scenie, w której Matrix trzyma Sully'ego nad klifem można dostrzec podtrzymującą go linę.
Kiedy policja wyprowadza Matrixa ze sklepu z bronią policjanci nawet nie założyli mu kajdanków. To dziwne biorąc pod uwagę fakt, że Matrix przed chwilą samodzielnie zdemolował cały sklep.
Kiedy Matrix uderza samochodem w budkę telefoniczną wychodzi z tego zderzenia bez zadraśnięcia. To dziwne biorąc pod uwagę fakt, ze nie miał zapiętych pasów i przy tej prędkości powinien był wypaść przez przednią szybę.
Kiedy Arnie uderza w budkę telefoniczną można dostrzec, że na siedzeniu nie siedzi Rea tylko manekin.
Kiedy Matrix naciska guzik by wysadzić wioskę w powietrze można dostrzec, że nie ma tam ludzi tylko ich tekturowe makiety.
W czasie sceny walki Matrixa z Cooke'iem w kilku ujęciach wyraźnie widać, że Cooke'a zastępuje kaskader.
W końcowych sekwencjach kiedy Arnie strzela, długość taśmy z amunicją zmienia się między ujęciami.
W scenie, w której Rea strzela z wyrzutni rakiet za pierwszym razem nie ma efektu odrzutu. Efekt odrzutu pojawia się dopiero przy drugim strzale.
Sully to bardzo niski osobnik natomiast Matrix jest bardzo wysoki. Kiedy Matrix zabija Sully'ego i wsiada do jego auta nie zmienia położenia siedzenia.
Kiedy wodolot i helikoptery przylatują po Matrixa w tle nie widać żadnej łodzi. Jednakże w kolejnym ujęciu łódź się pojawia.
Kiedy Matrix walczy z Cooke'iem w pokoju motelowym i wypadają przez szklaną ścianę przy okazji niszczą różowy abażur. W kolejnym ujęciu widać jednak ów abażur w dobrym stanie.
W scenie, w której Matrix mówi Cooke'owi: "I eat Green Berets for breakfast" jego usta nie poruszają się kiedy wypowiada kwestię: "But right now I'm very hungry".
Kiedy Matrix pierwszy raz uprowadza Cindy i rozmawia z nią w samochodzie, obie szyby są tam opuszczone. Kiedy Cindy zawraca samochód tylko jedna szyba jest opuszczona. W kolejnym ujęciu znowu obie szyby są opuszczone.
W trakcie walki Matrixa z Cooke'iem w motelu, gdy Cooke zostaje rzucony na ziemię uderza w czerwoną walizkę, która ląduje w pobliżu drzwi. W kolejnym ujęciu walizki już tam nie ma.
W scenie zabójstwa strażnika na wieży strażniczej widać, że drewniane barierki, przez które wypada strażnik są nacięte.
Kiedy Matrix pierwszy raz rozpruwa siedzenie Cindy widzimy, że zapada się w siedzeniu i jego głowa jest poniżej głowy Cindy. W kolejnym ujęciu siedzi już na tym samym poziomie co ona.
Arnie gra wyszkolonego żołnierza, jednak pod koniec filmu widzimy jak wiesza granaty za zawleczki. Czy wyszkolony żołnierz zdecydowałby się na coś tak głupiego?
W końcowej scenie filmu Arnie najpierw zakłada kurtkę a potem nakłada kamuflujący make-up. Jednak, kiedy potem zdejmuje kurtkę ma kamuflaż także pod spodem.
Kiedy Matrix z dziewczyną odjeżdżają z parkingu w lusterku samochodu odbija się członek ekipy filmowej.
Kiedy Matrix i Cindy siedzą w pontonie początkowo jest kompletnie ciemno. W kolejnym ujęciu przebija się słońce, a w następnym znów jest ciemno
Kiedy Matrix trzyma Sully'ego za łokieć nad przepaścią, by wydobyć od niego informacje, nad głową Sully'ego można dostrzec ramie członka ekipy filmowej trzymające mikrofon.
Kiedy Matrix i Cindy wchodzą do samolotu i są ostrzeliwani widać że w drzwiach samolotu są dziury po pociskach. W kolejnym ujęciu dziur nie ma.
Kiedy Matrix wbiega do domu, by chronić dziewczynę przed ostrzałem krwawy ślad na jego czole znika.
Kiedy Matrix je w barze sandwitcha ze swoją córką i słyszy choppera ma kanapkę uniesioną do ust. Kiedy kamera zmienia kąt sandwitch leży na talerzu.
Kiedy Matrix próbuje wydostać się z samolotu, podwozie maszyny w kolejnych ujęciach jest na przemian wysunięte lub schowane.
W sklepie z bronią, Matrix podaje wyrzutnię rakiet Cindy. Jednak w kolejnym ujęciu znowu wisi ona na ścianie.
Kiedy Matrix oddaje serię strzałów z karabinu AK do żołnierzy Ariusa widać, że ma zamontowany magazynek na 30 naboi. Scena pokazuje, że ewidentnie wystrzelił wtedy ich więcej.
Zdjęcia do filmu kręcono w Los Angeles, Beverly Hills, Santa Barbara, Carmel, Long Beach, San Luis Obispo, San Simeon, San Pedro, górach San Bernardino i Mount Baldy oraz na wyspie Channel Island (Kalifornia, USA).
W scenie w szopie, gdy Matrix odcina rękę żołnierza, miał ją podnieść i uderzyć go w twarz, by żołnierz się uciszył. Scenę wycięto, ze względu na brutalność.
Planowano nakręcić sequel, ale Schwarzenegger nie był zainteresowany. Scenariusz "Commando II" przerobiono i powstała z tego "Szklana Pułapka".
Czas trwania wersji kinowej z 1985 wynosił 90 min. Wraz z ukazaniem sie filmu na DVD (wersja przeznaczona dla Europy została skrócona do 87 min.), pojawiła się również w 2006 wersja reżyserska, która kończy się po 92 min.
Zdjęcia do filmu kręcono od 22 kwietnia do 6 czerwca 1985 roku.