"PRZEŻYLIŚMY WOJNĘ"
"SIEDEM DNI W MAJU"
"TWARZE NA SPRZEDAŻ"
Chyba żaden reżyser w żadnych filmach jak w tych właśnie nie wyraził swoich obaw względem swojego kraju i o swój kraj.
JOHN FRANKENHEIMER okazał się patriotą, ale nie patriotą naiwnym. Boi się swojego kraju i jednoczesnie usiłuje mu pomóc.
Jeszcze bodaj ALAN J.PAKULA sięgnął tego poziomu i wyraził podobny stan lęku (SYNDYKAT ZBRODNI, WSZYSCY LUDZIE PREZYSENTA), SYDNEY POLLACK (TRZY DNI KONDORA) i RICHARD DONNER (TEORIA SPISKU).
FRANKENHEIMER jest jednak wciąż najbardziej przekonujący i niestety dla widza druzgocący.
Nadziei upatruje tylko w dobrych ludziach. System jest wadliwy i groźny dla jednostki. Nawet konstytucja może zostać zanagowana.
Trylogia paranoiczna to filmy tak mądre, a co za tym idzie niebezpieczne dla każdej władzy kwestionującej elementarne prawa jednostki, że nawet w POLSCE unika się ich emisji w telewizji.
Czyżby spisek?
tak, to spisek stworzony przez grupę Bilderbergów w sojuszu z masońsko-żydowsko-komunistyczno-faszystowską organizacją Wesoły Ogórkowieloryb z siedzibą w Strefie 51.
interesujacy post, zacheciles mnie do obejrzenia tej trylogii. Po latach wrocilem do filmu Ronin 1998. Kiedys mnie jaraly strzelaniny i poscigi , pozniej dialogi ale dzis zwrocilem uwage na swietna rezyserie od poczatku az do konca gdzie wlasciwie nie mozna sie bylo do niczego doczepic chyba poza wybuchajacymi w stluczkach samochodami ale to moglo byc celowe bo to wizytowka amerykanskiego kina akcji.
obejrzalem pierwszy film z trylogii paranoicznej i mi sie podobal. Nawet byla wersja z lektorem.
7 dni w maju, niestety ma tylko angielskie napisy i trzeba go przetlumaczyc.
Twarze na sprzedaz maja polskie
Paradoksalnie to "Siedem dni w maju" ma najbardziej gwiazdroską obsade i jest najbardziej przystępny.
W zastępstwie polecam niemniej frapujący "FAIL-SAFE" (Czerwona linia) Sidneya Lumeta:
https://www.filmweb.pl/film/Czerwona+linia-1964-106622
Lumet jest konkretny, jego Network to miazga. mam zamiar bardziej gozglebic bo widzialem tylko jego najpopularniejsze filmy. Dzieki za propozycje.
Mogę jeszcze zaproponować film Pociąg z 1964 roku. Po raz kolejny udowodnił, że był znakomitym reżyserem. Film jutro będzie ponownie emitowany na TVP Historia wiec, jeżeli nie widziałeś, będziesz miał okazje obejrzeć w TV.
O tak! Rewelacyjny! Podobnie jak "PTASZNIK Z ALCATRAZ". Frankenheimera i Lancastera łączyła jakaś niezwykła filmowa chemia. Tworzyli razem doskonałe filmy. Doskonałe...